CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, September 21, 2011

Jalan Ini..


Bismillahirrahmanirrahim..

"Those who break Allah's Covenant after it is ratified and who sunder what Allah has ordered to be joined, and do mischief on earth: these cause loss (only) to themselves." al-Baqarah 27


Sadaqqallahual'azim.


Cubalah fahami ayat ini ^_^ 


Sebenarnya banyak lagi dalil-dalil kenapa aku memilih jalan ini.. 


Pernah aku berdialog dengan seorang pakcik Teksi disini dekat kawasan Kerinchi. 


Saja aku bertanya..


"kenapa ya pakcik ramai yang tak faham apa yang "mereka" bawa? Kenapa ramai yang menentangnya? sedangkan sesama ISLAM..(boleh-bolehnya aku baru kenal pakcik dalam beberapa minit..tapi inilah sebab semedan perjuangan)


simple pakcik nie jawab..


"Sebab mereka TAK baca Al-Quran"


Aku tersenyum..^_^


Marilah kita sama-sama hayati & fahami Al-Quran. 






you'll find our purpose in the world..believe it! INSYALLAH. .



0 comments:

Post a Comment