CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 13, 2012

BBC Day semakin dekat -muhasabah diri


Bismillahirrahmanirrahim..

Sudah terlalu lama tidak mem’bukukan’ ayat-ayat hati seorang Da'i -

Da'i : Seseorang yang menyeru. Menyeru kepada Allah swt..

Tapi adakah aku seorang Da’I benar-benar menyeru Kepada Sang Pencipta Alam..?
Atau sekadar ‘ahli Jemaah’ tapi tugas Da’inya hilang..
Nauzubillah..

Allah..
AllahuRabbi…

Terlalu’ kecil’ ujian cabaranMu untuk aku.. Semoga Kau sentiasa bersamaku..
Semoga Kau terus menyintai aku..
Sejak akhir-akhir ni.. disibukan diri dengan urusan-urusan “BBC day” ku..

Semakin dekat detik itu semakin aku d uji..
Semakin juga aku menilai diri..
Memuhasabah diri..



Apakah aku sudah suda bersiap siaga untuk menjadi Pelengkap hidup seorang Mujahidin Agama Allah. Seorang Putera Agama Allah. Seorang Murabbi dalam hidupku.. seorang Imam dalam solatku..

Menjadi sayap kiri bagi pejuang Agama Allah.. Allahuakhbar..

Bila teringat kata-kata Ust Hasrizal dalam bukunya “aku terima nikahnya”

Persiapan 100% itu mungkin tidak tercapai, teruskan membuat persiapan..& persediaan..
InsyaAllah doakanku teman-teman..

BBC is -Bunga-Bunga Cinta-


Sebenarnya..


Paling penting dari BBC day sebenarnya adalah HARI KEMATIAN yang tidak boleh ku Countdown untuk membuat persiapan sebagai HambaNya..


Siapkah aku?


Ya Allah matikanlah kami dengan Khusnul Khatimah..


Akhirilah kehidupan kami dengan keadaan Beriman.


& Tempatkanlah kami ditempat orang-orang yang Beriman.

0 comments:

Post a Comment