CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 7, 2012

Suami Aku 'Engineer'


Suami Aku Ustaz original photobook he tapi aku edit sikit..

jadi..

"Suami Aku Enginner" sebab suami ku bukan Ustaz pekerjaanya tapi seorang jurutera..Tapi ala-ala macam Ustaz pulak aku tengok..


see? em siap berserban-serban lagi masa kami Nikah. Alhamdulillah.

Hakikatnya aku rasa memang dirinya seperti seorang Ustaz.. Alhamdulillah. Aku pilih Putera Agama rupanya aku yakin kerana jawapan ini dari hasil Istikarahku. Thanks Allah!

Selalu aku memohon maaf atas kekuranganku..
tapi si sang suami pasti akan membalasnya dengan senyuman dan berkata..
"Bukan kekurangan yang kita cari, tapi kebahagiaan hakiki..
Bukan kelemahan dicari-cari, tapi peneman di Syurga nanti."

Pandai jugak si abang berpuitis! bukan jarang-jarang tapi selalu.. sedap sokmo perbahasan dari kata-katanya lembut & bermakna. Allahurabbi..tambah disayang-sayang begini.

Cerita pasal Serban. Emm.. masa sebelum nikah lagi abang sudah memaklumkan aku, nanti masa pernikahan kami niatnya untuk memakai serban. "Eh sesuai ka? macam pelik jak " monologku. Tapi aku turuti saja. Rupanya si abang zaman-zaman universiti memang suka memakai serban pergi kuliah pun pakai.. (he terbaca blognya) owh patutlah ya.. comel pulak. Alhamdulillah..

Maaf ya kalau aku cakap..ada yang tersinggung hehe.
Bagi aku suamiku lah Lelaki yang terbaik pernah aku jumpa dalam dunia nie.. Allah dia terlalu baik. Paling aku suka kata-katanya yang lembut & sopan.. Selalu diajarnya aku tentang memamahi manusia & menyantuni Manusia.. 

^___^


"Sayang kalau kita jarang berhubung dengan sesiapa, tak kira keluarga, sahabat ataupu kawan-kawan..perkara yang perlu kita buat.. Pertama mestilah bagi Salam dulukan semasa kita mesej atau call kedua kita tanya khabarnya.. jangan kita jadi Selfish pentingkan diri sendiri tu. contohnya macam nie. Salam minta no handphone c anu bin anu? Salam sudah siap kerja belum?" 
Iya jugakkan.. syukran ya abang.

Baru-baru nie kami 'dating' dekat oneutama Mall area petaling jaya.. Tapi yang bestnya si abang selalu ada topik atau cerita yang bermanfaat..
macam hari tu tiba-tiba jak si abang bertanya..
"ok sayang, apa pendapat sayang tentang Mas Azam (KCB)yang menjual bakso Cinta? apalagi bentuk-bentuk baksonya love lagi & bukan kah itu mengalakkan couple??? sayang perasan tak..sebab yang datang ke gerai Mas Azam mestilah orang-orang yang tengah bercintakan.. Salahkah mas Azam? sedangkan dalam masa yang sama cerita KCB nie bertujuan mengajar cinta yang berlandaskan syariat. Em mcm mana tu sayang ??

nak taw cerita selanjutnya..nantikan ^___^


bersambung..

nota hati: Mengemis cinta..bersama sipecinta Illahi..~bahagia


3 comments:

LeiyaUmairah said...

Assalamualaikum wbt, amboi kak syira meria nampaknya! Turut bahagia tengok kak dlm kebahagiaan! LiaKRUKM(umieh umie)

Nur syasira Bt Jamal said...

Waalaikumslm wbt dik.. Syukran dik. ^_^ Miss U my Dear

(^_^) Muliatiz Kibtiyah(^_^) said...

assalammualaikum barakaallah kak nur ..... semoga dapat mencapai sakinah mawaddah warahmah ameen .. (follower blog akak) dri krukk.

Post a Comment